نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1973
-
الف
+

«عزت الله مهرآوران» : بسیار دوست دارم با جوان‌ها کار کنم

«عزت الله مهرآوران» بازیگر سریال «وضعیت سفید» از بازخورد این سریال در افغانستان و تاجیکستان می گوید.

به گزارش آی فیلم 2، سریال «وضعیت سفید» یکی از سریال های تلویزیونی موفق ایرانی به کارگردانی «حمید نعمت الله» و به نویسندگی «هادی مقدم دوست» می باشد که بین سال‌های ۱۳۸۷–۱۳۹۰  تهیه شده‌ و هم اکنون از شبکه آی فیلم2 در حال نشر است.

سریال «وضعیت سفید» روایت گر احوال اعضای خانواده‌ای پرجمعیت است که به هنگام شروع موشک باران تهران در زمستان ۱۳۶۶، تقریباً همه با یکدیگر قهر هستند و اختلاف دارند لیکن برای دوری از حملات دشمن، به باغ مادرشان که در قریه ای واقع در اطراف تهران می باشد ، پناه می برند.

در این سریال بازیگرانی همچون یونس غزالی، ابوالفضل پورعرب، افسانه بایگان، شهین تسلیمی، رابعه مدنی، عباس غزالی، علی سلیمانی و ... به ایفای نقش پرداخته اند.

«عزت الله مهرآوران» نیز یکی از بازیگران سریال وضعیت سفید و ایفاگر نقش هوشنگ، داماد خانواده است. دامادی که به دور از حاشیه‌ها و جنجال‌ها، شخصیتی آرام دارد و به دنبال برقراری صلح و آشتی در میان سایر اعضای خانواده است. این بازیگر پیشکسوت از همبازی شدن با بازیگران جوان سریال «وضعیت سفید» به نیکی یاد می‌کند و می‌گوید که کار کردن با جوانان را دوست دارد.

در ادامه به بهانه پخش سریال وضعیت سفید برای مخاطبان فارسی زبان تاجیکستان و افغانستان، مصاحبه خبرنگاران جوان را با عزت الله مهرآوران مطالعه می کنید:

هوشنگ شاید یکی از دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های سریال وضعیت سفید باشد. خودتان چقدر این شخصیت را دوست داشتید و با او همذات پنداری کردید؟

عزت الله مهرآوران:

هوشنگ شخصیت خوبی بود، چرا که در میان درگیری‌ها و دعوا‌های خانوادگی و قهرکردن‌ها تنها کسی بود که دوست داشت زندگی کند. او می‌خواست همه را دور یکدیگر جمع کند و اختلاف‌هایی را که بین خانواده همسرش است، رفع کند و همه را آشتی بدهد. هوشنگ شخصیت مثبت و دوست داشتنی‌ است و اگر کسی به غیر از من هم نقشش را بازی می‌کرد، باز دوست داشتنی بود.

هوشنگ بسیار بخشنده است. برای مثال، موتر خود را در اختیار بهروز قرار می‌دهد. خودتان چقدر شبیه هوشنگ هستید؟

عزت الله مهرآوران:

خیلی زیاد. خوشبختانه بازی در نقش هوشنگ نیازی به همذات پنداری نداشت؛ چرا که این شخصیت خود من بود. مهربان بودن، خدمت و کمک کردن به دیگران که در ذات هوشنگ وجود دارد، در خود من هم هست.

همبازی شدن با بازیگران جوان سریال وضعیت سفید چگونه تجربه‌ای بود؟

عزت الله مهرآوران:

تجربه خیلی خوبی بود. همه توانستیم بهره خوبی ببریم. حضور و تاثیر خود کارگردان هم شرط است که بازیگر جوان را با هدایتی که دارد با بازیگر کهنه کار مرتبط کند و پیوند دهد. من خودم بسیار دوست دارم با جوان‌ها کار کنم چرا که این عرصه بعد از ما به آن‌ها تعلق دارد. باید این میدان را پر کنند و چقدر هم خوب بازی می‌کردند.

 حضور شما در سریال چقدر زمان برد؟

عزت الله مهرآوران:

همه به مدت دو سال کار کردیم.

وضعیت سفید یکی از جذاب‌ترین سریال‌های تلویزیون رسانه ملی ایران در یک دهه اخیر است. به حیث یک بازیگر کهنه کار، دلایل جذابیت این سریال را در چه می‌بینید؟

عزت الله مهرآوران:

سریال وضعیت سفید یک نوستالژی بسیار بی ریا است و بدون این که بخواهد پیرامون خود را با چیز‌هایی پر کند، به اصل داستان می‌پردازد. موضوع سریال هم جذاب بود و مردم آن را دیده و درک کرده بودند.

آقای نعمت الله به خوبی به اختلافات خانوادگی که وجود دارد، پرداخته بود و حواسش به تمام لحظات کار بود، آن قدر که به بسیاری از عناصر در صحنه حیات دوباره بخشیده بود. 

چه در زمان نشر اولیه و چه در بازنشر‌های بعدی چه بازخورد‌هایی از مخاطبان سریال گرفتید؟

عزت الله مهرآوران:

در هر صورت، مردم لطف دارند و مرا که در سرک می‌بینند خیلی از سریال تعریف می‌کنند و می‌گویند بهترین سریالی بوده که تا کنون دیده اند. همچنین تاکید دارند شخصیت‌های سریال باورپذیر و واقعی هستند. از آواز‌هایی که خوانده بودم و بازی من تعریف می‌کنند و انرژی می‌دهند.

فکر می‌کنید سریال وضعیت سفید برای مخاطبان فارسی زبان تاجیکستان و افغانستان آی فیلم ۲ هم جذاب باشد؟

عزت الله مهرآوران:

خواه ناخواه در هر کشوری جنگ وجود داشته و دارد. جدای از تفاوت‌ها در فرهنگ و آداب و رسوم، اما درگیر بودن با جنگ فرق آنچنانی ندارد. فکر می‌کنم کشور‌هایی که هم زبان با ما هستند مانند تاجیکستان و افغانستان، ارتباط خوبی با وضعیت سفید برقرار کنند.

شما مخاطب آی فیلم هستید؟

عزت الله مهرآوران:

بله، به نظر من آی فیلم در بین تمامی شبکه‌های صداوسیمای ایران بهترین شبکه است.

 این روز‌ها چه می‌کنید؟

عزت الله مهرآوران:

در حال مبارزه با کرونا هستم. همچنین در سریال «مرداب» به کارگردانی شهرام شاه حسینی بازی می‌کنم.

«عزت‌الله مهرآوران» زاده ۱۸ ثور(اردیبهشت) ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان، بازیگر و کارگردان تیاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است.

مهرآوران در فلم های «مرد عوضی» (۱۳۷۶)، «آژانس شیشه‌ای» (۱۳۷۶)، «سیب سرخ حوا» (۱۳۷۷)، «مومیایی ۳» (۱۳۷۸)، «بانوی من» (۱۳۸۱) و سریال‌هایی نظیر «کژدم ۳۳» (۱۳۷۶)، «هتل پیاده‌رو» (۱۳۷۸)، «پیامک از دیار باقی» (۱۳۸۶)، «وضعیت سفید» (۱۳۹۰)، «مسیر انحرافی» (۱۳۹۱)، «دزد و پلیس» (۱۳۹۱) و «هفت‌ سنگ» (۱۳۹۳) ایفای نقش کرده‌ است.

گفتنی است سریال های دزد و پلیس و وضعیت سفید با نقش آفرینی عزت الله مهرآوران از شبکه آی فیلم2 در حال نشر است و سریال «فروشگاه» پیش تر از این شبکه به نشر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

تماشای آنلاین سریال «فروشگاه»

تماشای آنلاین سریال «دزد و پلیس»

تماشای آنلاین سریال «وضعیت سفید»

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر